دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

ورق طلا

ورق طلا یکی از متریال های پرطرفدار در دنیای هنر است که در اکثر هنرها جای خود را باز کرده است!  قابلیت استفاده از آن بر روی چوب,پارچه,دیوار و نقاش های دکوراتیو را می تواند از دلایل محبوبیت این روزهای ورق طلا دانست!ورق های فوق نازک هستند و کار با آنها در حین سادگی نیاز به دفت بالایی دارد.وجود درخشندگی و رنگ جذاب طلایی ورق طلا کار را برای بسیاری از افراد که وسایل و اکسسوری های سلطنتی تهیه می کنند بسیار آسان نموده است. کار با ورق طلا بسیار آسان است به طوری که هر فردی که علاقه به نقاشی روی بوم دارد می تواند از ورق طلا استفاده کرده و از آسانی کار با آن لذت ببرد. در ادامه قراره راجب کاربردهای ورق طلا با شما صحبت کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشه.

ورق طلا در تابلو دکوراتیو

 

تابلوهای دکوراتیو یکی از ترند های مطرح و جدید و پرطرفدار این روز ها، در طراحی داخلی به شمار می رود. چرا که به تصویر کشیدن چیزهایی ورای موارد واقعی بر روی یک بوم نقاشی، می تواند هم جدید و هم جذاب باشد. سبک های نقاشی های برجسته و دکوراتیو با اشکال هندسی و زیبا، استفاده از ورق طلای جامد را می طلبد تا به تابلو رنگ و لعابی ویژه و نو، ببخشد. استفاده از ورق طلا در تابلو دکوراتیو و حتی ترکیب آن با رزین ، ارزش مادی و معنوی آن را نیز دو چندان می نماید.

برای استفاده از ورق طلا برای نقاشی روی تابلو نیز به اسفنج فشرده و براش فشرده و نرم و چسب ورق طلا نیاز می باشد. خاطر نشان می کنیم که حتما باید از چسب ورق طا استفاده کنید (یا چسب آلمانی مونالیزا موجود در لوکس آرااستفاده کنید تا ورق طلا به خوبی بر روی سطح مورد نظر بنشیند و زیر آن هوا نگیرد.

در هنگام استفاده از ورق طلا باید مراقب باشید تا ورق آسیب نبیند. چون ورق های طلا بسیار بسیار ظریف و نازک هستند و اگر تا قبل از خشک شدن چسب، با اشیاء تیز بر روی آن بکشید، ورق طلا خش دار شده و دیگر جذابیت اولیه را نخواهد داشت. 

چگونه ورق طلا را بر روی سطح مورد نظر بچسبانیم؟

 

 

 

 

برای انجام این کار لذت بخش به وسایل زیر نیاز داریم:

  • 1- چسب ورق طلا
  • 2- برس یا براش فشرده با تارهای نیمه بلند
  • 3- ورق طلا جامد
  • 4- بوم نقاشی یا هر سطحی که می خواهید ورق طلا را بر روی آن بچسبانید.
  • 5- اسفنج فوق فشرده 

ورق طلا در گچبری 

از کاربردهای جالب دیگر ورق طلا می توان به استفاده ی آن در گچبری دیوارهای منازل باشکوه نیز نیز اشاره کرد که اتفاقا خیلی هم محبوب و پرطرفدار است برای استفاده از ورق طلا در رنگ آمیزی گچبری های سقف و دیوار ها، باید از چسب ورق طلا حتما استفاده شود. بدین صورت که ابتدا با اسفنج فشرده از چسب بر روی قسمتهای مورد نظر در گچبری ها می کشیم و سپس از ورق طلا بر روی آن ها قرار داده و با یک براش نرم و فشرده، هوای آن را گرفته و سطح آن را صاف می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.